miercuri, 26 octombrie 2011

Firma de exercitiu - Activitatea nr.1

Jurnalul firmei de exercitiu...Clasa a 11-a G
 
Am inregistrat Firma de exercitiu " DaviaMold.SRL" si am primit confirmare pentru etapa urmatoare "completarea formularelor"



Acest mesaj este o notificare pentru inregistrarea firmei 'DAVIAMOLD' pe website-ul http://www.roct.ro. Aveti mai jos sumarul inregistrarii:
Date Autentificare:
E-mail login: daviamold@yahoo.com
Parola login:
Detalii firma:
Nume Companie: DAVIAMOLD
Domeniu Activiate:
CAEN: 
Capital Social: 20000
Actiuni: 200
Stimati colegi din firma de exercitiu, sper ca ati avut timpul necesar in aceasta dupa-amiaza pentru a reflecta asupra sarcinilor individuale din firma.

IMPORTANT ! 
Astept maine in pauze sa discutam si sa completam formularele. Trebuie sa ne miscam repede. 
Contez pe abilitatile voastre de antreprenori!

Activitatea nr.7

Atentie! Proiect!
Unitatea de invatare: Realizarea documentelor şi a prezentărilor folosind informaţii de pe Internet

Conform programei şcolare aprobată cu O.M. nr. 5099/09.09.2009
Filiera: Tehnologică
Profil: Servicii
Competenţe individuale:
1. Utilizează informaţii de pe INTERNET
2. Organizează şi prelucrează informaţia
 


Tema lectiei:  
Prezentarea şi utilizarea informaţiilor 
în documente – Microsoft Word
  Se vor urmari parcurgerea prin aplicatii practice, din domeniul propriu de activitate, urmatoarele subiecte:
·        Lucru cu documente:
  • Tipuri de documente (rapoarte, scrisori, adrese etc.).
  • Componenţa documentelor şi formatarea lor. 
  • Reguli generale de tehnoredactare şi estetica paginii tipărite 
  • Reguli de redactare a textelor oficiale sau de altă natură
·        Lucru pe coloane
·        Folosirea listelor (numerotare, marcatori)
·        Căutarea unor imagini pe Internet, inserarea şi formatarea acestora în document
·        Crearea şi formatarea tabelelor
·        Utilizarea instrumentelor de desenare
·        Importarea obiectelor, tabelelor, graficelor, fişierelor de pe Internet sau din alte documente
·        Inserarea bordurilor de pagină (culoare, lăţime, model, etc.)
 ETAPA4: PROIECT
Simularea înfiinţării/preluarii şi lansării unei firme virtuale

SARCINA DE LUCRU:
 Realizati urmatoarele documente:
  • Întocmirea contractului de asociere şi a Statutului FE
  • Organigrama FE
  • Fişele posturilor din FE
  • Curriculum vitae pentru fiecare angajat al FE
  • Scrisoare de intenţie pentru fiecare angajat al FE care vizeaza postul din organigama.

 

    marți, 25 octombrie 2011

    Activitatea nr.6

    Atentie! Proiect!
    Unitatea de invatare: Realizarea documentelor şi a prezentărilor folosind informaţii de pe Internet

    Conform programei şcolare aprobată cu O.M. nr. 5099/09.09.2009
    Filiera: Tehnologică
    Profil: Servicii
    Competenţe individuale:
    1.Utilizează informaţii de pe INTERNET
    2. Organizează şi prelucrează informaţia



    Tema lectiei:  
    Prezentarea şi utilizarea informaţiilor 
    în documente – Microsoft Word
      Se vor urmari parcurgerea prin aplicatii practice, din domeniul propriu de activitate, urmatoarele subiecte:
    ·        Lucru cu documente:
    • Tipuri de documente (rapoarte, scrisori, adrese etc.).
    • Componenţa documentelor şi formatarea lor. 
    • Reguli generale de tehnoredactare şi estetica paginii tipărite 
    • Reguli de redactare a textelor oficiale sau de altă natură
    ·        Lucru pe coloane
    ·        Folosirea listelor (numerotare, marcatori)
    ·        Căutarea unor imagini pe Internet, inserarea şi formatarea acestora în document
    ·        Crearea şi formatarea tabelelor
    ·        Utilizarea instrumentelor de desenare
    ·        Importarea obiectelor, tabelelor, graficelor, fişierelor de pe Internet sau din alte documente
    ·        Inserarea bordurilor de pagină (culoare, lăţime, model, etc.)
     
     ETAPA3: PROIECT
    Simularea înfiinţării/preluarii şi lansării unei firme virtuale

    SARCINA DE LUCRU:
    1. Stabiliti echipele firmei şi  rolurile în echipă (departament);
    2. Stabiliti denumirea firmei şi a obiectului de activitate;
    3. Realizati sigla firmei  
    • se va concepe cate o sigla pentru fiecare echipa,
    • se va selecta sigla firmei in urma concusului de sigle initiat cu elevii clasei. 
         4. Realizati  urmatoarele documente dupa modelele oferite de www.roct.ro:
      Pentru infiintarea unei firme: 
      • Cerere rezervare denumire
      • Formular de înregistrare în baza de date FE
      • Act constitutiv FE
      • Cerere de eliberare a cazierului fiscal FE
      • Cerere autorizare a funcţionării FE
      • Contract de închiriere FE
      • Declaraţie privind autorizarea funcţionării FE
      • Declaraţie FE
      • Formular pentru deschidere de cont FE
      • Specimen de semnaturi FE
      Pentru preluarea unei firme:
      • Act adiţional la actul constitutiv
      • Cerere de eliberare a cazierului fiscal pentru firma de exerciţiu
      • Contract de cesiune pentru firma de exerciţiu
      • Contract de închiriere pentru firma de exerciţiu
      • Declaraţie
      • Formular pentru înregistrarea în baza de date
      • Hotărârea adunării generale

        miercuri, 12 octombrie 2011

        Evaluare proiect

        Criterii de evaluare proiect:
                  Evaluarea materialelor prezentate se realizează prin acordarea unui punctaj de maxim 100 de puncte, din care 10 puncte din oficiu, restul după cum urmează :
        Se acordă maxim 50 de puncte pentru conţinutul ştiinţific al materialului realizat :
        1.      Calitatea şi relevanţa informaţiilor
        2.      Originalitatea tratării
        3.      Calitatea bibliografiei utilizate
        4.      Calitatea expunerii:
        •         adecvarea la subiect;
        •         sistematizarea informaţiilor de specialitate şi a celor privind tehnologia informaţională utilizată;
        •       caracterul persuasiv al prezentării;
        •         descrierea experienţei de învăţare pe parcursul elaborării materialului;
        •         utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în comunicarea orală, conform normelor în vigoare;
        •         elemente de retorică a limbajului (calitatea limbajului nonverbal şi paraverbal);
        •         încadrarea în timpul acordat expunerii ( maxim15 minute)
        Se acordă maxim 40 de puncte pentru conţinutul materialului realizat :
        1. Interactivitate (10p)
        2. Conţinut (10p)
        3. Funcţionalitate (10p)
        4. Aspectul estetic al lucrării (10p)


        Interactivitate
        Juriul (profesorul si membrii celorlalte echipe) va urmări dacă :
        1.       Aplicaţia permite utilizatorilor să îndeplinească cu uşurinţă sarcinile dorite (atât sarcinile identificate de designer, cât şi sarcinile suplimentare identificate ca relevante de membrii juriului)
        2.       Organizarea informaţiilor este intuitivă
        3.       Informaţiile importante sunt uşor de găsit
        4.       Textul este lizibil, iar imaginile şi/sau celelalte elemente multimedia sunt optimizate pentru specificul publicului ţintă
        5.        Tema propusă a fost tratată în mod original
        Conţinut
        Juriul va urmări dacă :
        1.      Conţinutul lucrării este relevant, folositor, captivant şi stimulativ pentru public (atât ca text cât şi ca imagini, elemente multimedia utilizate etc.)
        2.      Nu există greşeli de scriere sau greşeli gramaticale în text
        3.      Obiectivul declarat al lucrării este uşor de recunoscut
        4.      Informaţia este clară şi concisă

        Activitatea nr.5

        Atentie! Proiect!
        Unitatea de invatare: Realizarea documentelor şi a prezentărilor folosind informaţii de pe Internet

        Conform programei şcolare aprobată cu O.M. nr. 5099/09.09.2009
        Filiera: Tehnologică
        Profil: Servicii
        Competenţe individuale:
        1. Utilizează informaţii de pe INTERNET
        2. Organizează şi prelucrează informaţia
         



        Analiza informatiei – noţiuni de bază.
        • Date şi informaţii, proces informaţional, bază informaţională 

        • Fluxuri informaţionale 

        • Sistem informatic, Sistem informaţional


        Surse furnizoare de informaţie
        ·        Caracterizarea, utilizarea şi eficienţa  băncilor şi bazelor de date din reţeaua Internet 
        ·        Resursele umane implicate în sistemul informaţional


        Căutarea şi regăsirea informaţiei
        ·        Tehnici de căutare: selectarea după: criterii multiple (domeniu, limbă, localizare site), cuvinte cheie
         ETAPA2: PROIECT
        SARCINA DE LUCRU:
              Plecand de la subiectele teoretice recapitulate anterior, realizati urmatoarele studii de caz in functie de tema aleasa: 
        1. Considerati o organizatie formata din mai multe compartimente. .....
        2. Descrieti modul in care influienteaza calculatorul activitatile zilnice dintr-o firma.  
        • Societatea infromationala - aratati modul in care firma d-voastra interactioneaza cu acest tip de societate;
        • Supermagistrala informatiilor - aratati cum o puteti folosi si ce avantaje obtineti;
        • Comertul electronic - avantajele acestuia pentru firma d-voasta.
        3. Vizitati o organizatie economica.  Identificati sistemul informational si sistemul informatic. Ce activitati ar mai pute fi informatizate. Propuneti solutii de realizare. 
        4. Realizati un studiu de caz privind fluxurile informationale si circuitele informationale din firma (de exemplu la nivelul unui secretariat managerial).
        5. Considerati o organizatie formata din mai multe compartimente. Analizati procesul informational. Identificati componentele procesului informational din cadrul firmei.
        6.Considerati o organizatie formata din mai multe compartimente.Realizati un studiu de caz privind resursele umane implicate in sistemul informational  si in cel informatic.
          ( vezi studiile de caz din manual)

        miercuri, 5 octombrie 2011

        Activitatea nr.4: 3.10 - 7.10


        Atentie! Proiect!
        Unitatea de invatare: Analiza informaţiei
         ETAPA1: PROIECT
        Sarcina de lucru:
        Pornind de la urmatoarele subiectele teoretice studiate in clasa a IX-a, realizati o prezentare Power Point.
        Se va lucra in grupe de 4 elevi.

        1.       Data si informatia
        2.      Tehnologia informatiei si societatea
        3.       Sistem informational si sistem informatic
        4.       Fluxul informational
        5.       Proces informational
        6.       Resurse umane implicate in sistemul informational







        Bibliografie:
        Puteti consulta pentru realizarea proiectului si materialele bibliotecii digitale ASE Bucuresti:
        1. http://www.biblioteca-digitala.ase.ro/biblioteca/model/index2.asp
        2. Sisteme informatice in comert
          Dr.Constantin A. BOB; Dr.Mirela VISEAN; Mihai FULEA; Andreea SASEANU