miercuri, 30 noiembrie 2011

Activitatea nr.13: .12-.12

Prezentarea şi utilizarea informaţiilor în prezentări – Microsoft Power Point
Miniproiecte la alegere din cele doua sugestii:
  1. Realizarea unor reclame de firme, produse etc. – creaţii proprii ale elevilor – prin copierea unor  informaţii de pe Internet (text, imagine, tabel, grafic) 
  2. Realizarea unor oferte de produse/servicii ale unor firme

 Stimati elevi,

pentru a intelege stilul de abordare a lectiilor oferite de profesorul vostru si pentru a vedea ca sunt si alti profesori care aplica la clasa acest stil va pun la dispozitie site-ul colegei mele. Va rog sa analizati lucrarile colegilor vostrii.

Capitolul: Prezentari  https://sites.google.com/site/prezentarielectronice/


      Anunt pentru elevii clasei a XI-a D

      Stimati elevi,
      Ca urmare a discutiei purtate, eu personal am sa incerc sa structurez altfel lectiile, insa acest lucru il voi face doar in limita programei scolare (pe care va rog sa o studiati) si a planificarii venite de la minister. Stiu ca nu va ofera ce va doriti, dar trebuie sa o respectam.
      Deasemeni este esential sa comunicam cat mai des si voi sa fiti prezenti la scoala la ore si activi.
      Nu uitati ca:
      • ar fi bine sa consultati periodic blogul si sa comunicati cu profesorul (eu sunt ...aici pe blog),
      • in fiecare marti de la 14 -15 ofer consulatii, va astept.
      Intrucat am stabilit impreuna ca recapitulam Excel va propun sa parcurgeti activitatile clasei a X-a
      Activitatea nr.1
      Dupa ce o parcurgeti si incercati sa rezolvati sarcina de lucru vorbim pe blog sa vad cand ne intalnim in pauza sa o rezolvam/ sa o verific in cazul in care o incercati voi sa o rezolvati.

      sâmbătă, 26 noiembrie 2011

      Atentie! Anunt!

      Anunt!

      Perioada de evaluare:

      1. Documente realizate in Word;
      2. Prezentare Power Point;
      3. Pliant, pagina de revista, sigla, oferta

      Toate aceste lucrari vor fi expediate pana la data: 2 decembrie 2011 (inclusiv) pe adresa: padurariuemanuela@yahoo.ro,
      Va rog sa precizati clasa si numele elevului/ elevilor

      4. Evaluare activitate la ora:
      Activitatea nr.1: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.2: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.3: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.4: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.5: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.6: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.7: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.8: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.9: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      Activitatea nr.10: 0,50 p (in caiete verific: data, titlul, subiecte discutate, sarcina de lucru)
      2,50 p =1p existenta blog+1p argumentari per lectie - blog personal (ce am invatat, ce as fi vrut sa invat, aprecieri, probleme...)+ 0,50 comentarii la sf fiecarei lectii pe blogul profesorului
      1.50p rezolvare tema +teme pentru acasa  (in caiet)
      1p oficiu


      Atentie! 
      Termenul de predare caiete - la profesor, miercuri, 30 noiembrie 2011 (inclusiv).

      Stimati  elevi,
      • Multumesc celor care respecta ora si termenile de postare, trimitere a lucrarilor. 
      • Va rog sa aratati parintilor blogul profesorului/ blogurile voastre pentru ca acestia sa evalueze exact activitatea la ora de TIC. Pentru orice neclaritate ii astept la scoala si chiar ii invit la ore.
      • Imi exprim regretul ca spre deosebire de clasele a IX-a si a X-a, voi nu va exprimati sugestiile, aprecierile  ora de ora pe blog. Astfel am comunica mult mai bine si as identifica mai usor problemele voastre. Cred ca daca vizitati blogul claselor indicate ati intelege rolul acestor postari. Ati observa si modul de notare identic, dar cu particularitatile specifice anului de studiu. 
         
      Va multumesc!

      marți, 22 noiembrie 2011

      Activitatea nr.11: 21 .11- 25.11

      Va propun urmatorul suport de curs pentru a recapitula materia din clasa a IX-a:

      Microsoft Word este un software care vă permite să creaţi documente pe computer.
      Microsoft Word face parte din pachetul de programe oferit de Microsoft Office, combinând mai multe tipuri de software pentru a crea documente, foi de calcul şi prezentări, precum şi pentru a gestiona poşta electronică.

      Suport de curs - Word 2007

      Clic pentru vizualizare în ecran complet


      Rezolvati urmatoarele teste:

      testtic11.zip
      Vizualizaţi Descărcaţi

      test 1 word.zip
      Vizualizaţi Descărcaţi

      fisaword.doc
      Vizualizaţi Descărcaţi

       

      Activitatea nr.10: 14.11 - 18.11


      Prezentarea şi utilizarea informaţiilor în documente – Microsoft Word
      Miniproiecte:
      • Creati şabloanele pentru urmatoarele documente:  facturi, chitanţe, rapoarte (folosind informaţii de pe Internet)
      • Consultati urmatoarea bibliografie:  
      1. http://ro.wikipedia.org/wiki/Factur%C4%83  
      2. http://thor.info.uaic.ro/~val/WordMan/word6.htm 
      3. Informatica2.pdf
        Download
         
        Sabloane Word 
        Un șablon este un tip de document care își creează o copie când se deschide. În Microsoft Office Word 2007, un șablon poate fi un fișier .dotx, sau poate fi un fișier .dotm (un tip de fișier .dotm permite activarea macrocomenzilor în fișier).

        De exemplu, un plan de afaceri este un document obișnuit scris în Word. În loc de a crea structura planului de afaceri de la zero, se poate utiliza un șablon cu aspect de pagină, fonturi, margini și stiluri predefinite. Tot ce trebuie făcut este deschiderea șablonului și completarea textului și a informațiilor care sunt specifice documentului. Când salvați un document ca fișier .docx sau .docm, salvați documentul separat de șablonul pe care se bazează.

        Șabloanele sunt exact ca documentele, în sensul că se pot furniza secțiuni recomandate sau text necesar pentru a fi utilizat de alte persoane, precum și controale de conținut, cum ar fi o listă verticală predefinită sau o siglă specială. Se poate adăuga protecție unei secțiuni din șablon sau se poate aplica o parolă șablonului pentru a ajuta la protejarea de modificări a conținutului șablonului.

        Se pot găsi șabloane Word pentru majoritatea documentelor în Microsoft Office Online. Dacă aveți o conexiune la Internet, faceți clic pe Butonul Microsoft OfficeImagine Buton, faceți clic pe Nou, apoi faceți clic pe categoria de șablon dorită. Alternativ, se poate crea propriul șablon.

        Observatie: Șabloanele foarte structurate și complexe, cum ar fi un formular de pregătire taxe, se pot crea cel mai bine într-un program de creare formulare cum ar fi Microsoft Office InfoPath 2007.
        Se poate începe cu un document necompletat și salvarea acestuia ca șablon sau se poate crea un șablon care are la bază un document necompletat sau un șablon.

        Pornire de la un șablon gol


        1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi faceți clic pe Nou.

        1. Faceți clic pe Document necompletat, apoi faceți clic pe Creare.
        2. Efectuați modificările dorite pentru setările marginilor, mărimea și orientarea paginii, stilul și alte formate.

        De asemenea, se poate adăuga text cu instrucțiuni cum ar fi un selector de dată și elemente grafice care să apară în toate documentele noi care au la bază șablonul.

        1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi pe Salvare ca.

        1. În caseta de dialog Salvare ca, faceți clic pe Șabloane de încredere.
        2. Atribuiți noului șablon un nume de fișier, selectați Șablon Word în lista Tip fișier, apoi faceți clic pe Salvare.

         Notă   De asemenea, se poate salva șablonul ca Șablon Word cu macrocomenzi activate (fișier .dotm) sau Șablon Word 97-2003 (fișier .dot).

        1. Închideți șablonul.

        Crearea unui șablon pe baza unui document existent


        1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi faceți clic pe Deschidere.

        1. Deschideți documentul dorit.
        2. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi pe Salvare ca.

        1. Efectuați modificările care să apară în toate noile documente care au la bază șablonul.
        2. În caseta de dialog Salvare ca, faceți clic pe Șabloane de încredere.
        3. Dați noului șablon un nume de fișier, selectați Șablon Word în lista Tip fișier , apoi faceți clic pe Salvare.

         Notă   De asemenea, se poate salva șablonul ca Șablon Word cu macrocomenzi activate (fișier .dotm) sau Șablon Word 97-2003 (fișier .dot).

        1. Închideți șablonul.

        Crearea unui șablon nou pe baza unui șablon existent.


        1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi faceți clic pe Nou.

        1. Sub Șabloane, faceți clic pe Nou din existent.
        2. Faceți clic pe un șablon similar cu cel pe care doriți să-l creați, apoi faceți clic pe Creare.
        3. Faceți modificările dorite pentru setările marginilor, mărimea și orientarea paginii, stilul și alte formate.

        De asemenea, se poate adăuga text instrucțional cum ar fi un selector de dată și elemente grafice care să apară în toate documentele noi care au la bază șablonul.

        1. Faceți clic pe butonul Microsoft Office Imagine buton, apoi pe Salvare ca.

        1. În caseta de dialog Salvare ca, faceți clic pe Șabloane de încredere.
        2. Dați noului șablon un nume de fișier, faceți clic pe Șablon Word în caseta Tip fișier , apoi faceți clic pe Salvare.

         Notă   De asemenea, se poate salva șablonul ca Șablon Word cu macrocomenzi activate (fișier .dotm) sau Șablon Word 97-2003 (fișier .dot).

        1. Închideți șablonul.



        marți, 8 noiembrie 2011

        Activitatea nr.9: 7.11-11.11

        Prezentarea şi utilizarea informaţiilor în documente – Microsoft Word

        Miniproiecte (sugestii): 
        1. Scrierea unui articol de revistă/ziar folosind text, imagini, desene, tabele-creaţii proprii despre firma/compartimentul firme FE. (modele)
        2. Realizarea unor oferte de produse/servicii ale FE.
        3. Realizarea unor pliante publicitare ale Firmei FE. (modele)

        luni, 7 noiembrie 2011

        Anunt important !

        Buna ziua,

        Din anul 2009, Junior Achievement Romania, impreuna cu Headmasters' and Headmistress' Conference (asociatie de scoli independente din Marea Britanie) organizeaza in Romania programul de burse HMC - Projects in Central and Eastern Europe. Acesta ofera elevilor de clasa a X-a oportunitatea de a petrece al treilea an de liceu intr-o scoala indepedenta din Marea Britanie.  

        Prin participarea la program, elevii se familiarizeaza atat cu limba engleza, cat si cu sistemul 'boarding school', prin care tinerii locuiesc si studiaza impreuna. Bursele acopera taxa scolara anuala, cazarea si cheltuielile de masa.

        Pentru a putea aplica la aceste burse, elevii interesati trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
        • sa fie inscrisi intr-o forma de invatamant de nivel liceal, fiind in prezent in clasa a X-a
        • sa nu ocupe, la momentul inscrierii, un loc intr-o scoala din Marea Britanie
        • venitul parintilor (brut, combinat) pe anul 2011 sa nu depaseasca echivalentul in lei a £25000
        • varsta elevului trebuie sa fie la 1 septembrie 2012 intre 16 ani si 17 ani si 6 luni.
        Inscrierile se fac in perioada 7 noiembrie - 7 decembrie 2011 si, in prima etapa de selectie, elevii trebuie:
        - sa completeze datele personale intr-un formular de inscriere disponibil aici;
        - sa trimita prin e-mail, la adresa alice.dutu@jaromania.org, intr-un singur fisier, urmatoarele documente scanate - formular de aplicare, eseul personal, foaia matricola - conform modelului de document care poate fi descarcat dupa completarea formularului de inscriere.

        Selectia pe baza dosarului va fi urmata de un test de limba si de un interviu final, ale caror date si locatii vor fi anuntate in timp util.

        Inainte de a aplica, va recomandam sa cititi termenii si conditiile programului burselor HMC, disponibile pe http://www.burselehmc.jaromania.org/termeni_conditii.php si informatiile detaliate despre ce poate presupune experienta anului petrecut in Marea Britanie, disponibile in sectiunea Materiale.

        Va rugam sa recomandati aceasta oportunitate persoanelor care ar putea fi eligibile pentru participarea la program si care considerati ca ar fi interesate sa aplice.

        Va multumim!   

        Echipa Junior Achievement - Young Enterprise, Romania

        marți, 1 noiembrie 2011

        Activitatea nr.8:31.10- 4.11


        Stimati elevi!
        Va rog sa notati in caietele d-voastra cateva notiuni generale despre crearea unui Logo (Sigla) discutate la ora de curs.

          Recunoaşteţi imediat logo-ul Coca-Cola
        Vă este străin mărul Apple? 
         
            Sunt ele opere de artă? 
            Nu tocmai, dar cu toate acestea sunt memorabile! 
            Ce face un logo să fie de neuitat?  
            Care sunt principiile creării unui logo atrăgător?
          Cand pornim la drum sa realizam un LOGO, trebuie sa ne intrebam:
        Ne reprezinta?
        Este uşor de reţinut?
        Rămâne în mintea celui care il vede?
          Ce înseamnă de fapt un logo şi în ce fel este un logo diferit de brand?
          Logo-ul reprezintă aşadar elementul grafic folosit pentru identificarea unei firme/produs/website etc. şi, astfel, pentru promovarea imaginii respectivei entităţi.  
          Logo-ul (ori sigla), nu trebuie confundat cu brandul.
          Brand-ul este mult mai mult decât logo-ul. Brandul include logo-ul, dar poate conţine şi un slogan, o prezentare grafică mai complexă etc. În esenţă, brand-ul reprezintă percepţia pe care consumatorul o are despre un produs (fie că e vorba de marca de televizoare, fie că este vorba de o ţară). Dacă nu este încă foarte clar se mai spune şi "imagine", fiind vorba, aşadar, despre modul în care individul se raportează emoţional la respectivul produs.

           PRINCIPII PENTRU REALIZAREA UNUI LOGO
          Cinci principii de bază care, respectate, v-ar aduce un pic mai aproape de realizarea logo-ului interesant.

          1. Să fie simplu
          Un logo simplu este uşor de reţinut şi uşor de recunoscut. Simplitatea se referă atât la structura în sine a logo-ului, dar şi la culorile folosite. Se recomandă un număr de culori cât mai mic (2, 3), iar replicarea logo-ului în alb-negru să-i păstreze frumuseţea şi capacitatea de a capta atenţia.

          2. Să fie memorabil
          Ce înseamnă aceasta? 
          Să fie uşor de recunoscut şi să nu existe dubii asupra apartenenţei acestuia. 
          Dacă vedeţi logo-ul Nike ori McDonald's (vezi mai jos), sigur înţelegeţi imediat despre ce e vorba.
          Un aspect important este acela că fonturile folosite să nu fie dintre cele care vin cu sistemul de operare şi pe care, prin urmare, le foloseşte toată lumea. 
          În cazul unui site, fontul logo-ului trebuie să difere de fontul folosit în textele site-ului, altfel, anulându-se identitatea vizuală a logo-ului. 
          Multe logo-uri, pentru a asigura originalitatea, schimbă structura standard a unei litere ori adaugă o încondeiere pentru a nu fi banale.
          Şi încă un aspect: nu folosiţi simbolul clasic al domeniului pentru care creaţi logo-ul. Dacă aţi observat aproape toate farmaciile au ca logo semnul +, toate cabinetele de stomatologie au un dinte, cele de oftalmologie un ochi, toate saloanele de înfrumuseţare au un chip frumos. Dacă o să creaţi un logo care este prezent la fiecare colţ de stradă, al dv va greu de diferenţiat de altele.
          3. Să reziste timpului
          Aceasta însemnă că logo-ul nu va trebui să fie schimbat foarte des, din diverse motive, fie că acesta reprezintă un eveniment care se epuizează rapid, fie că aspectul logo-ului devine desuet şi retuşări de esenţă se impun de la sine. 
           De pildă logo-ul Coca Cola durează nealterat din 1885, pe când cel al firmei concurente, Pepsi, a suportat mai multe ajustări de-a lungul anilor. 

          4. Să fie versatil

          Versatilitatea se referă, întâi de toate, la scalabilitatea logo-ului; acesta trebuie să poată fi modificat uşor sub aspectul dimensiunii, în aşa fel încât să poată fi pus pe o cană, dar şi pe un zgârie nori. Dacă faceţi un logo pentru propriul site, desigur că această regulă nu stă în picioare, de aceea am şi recomandat mai sus, printre altele, ca soft pentru realizarea unui logo Adobe Photoshop.

          De asemenea, logo-ul ar trebui ca, printat în alb-negru, să poată fi recunoscut. În aceeaşi idee, ar trebui să poată fi pus pe un fundal negru ori alb fără probleme. 
          De asemenea, logo-ul s-ar putea să fie necesar să apară pe faxuri (care sunt non color), fiind necesar ca şi în acest caz să fie uşor de recunoscut.

          Pentru a vă asigura că logo-ul arată bine în alb şi negru, unii designeri sugerează ca logo-ul să fie lucrat iniţial în alb-negru, pentru ca după ce vă convingeţi că acesta este atrăgător astfel, să adăugaţi eventuale culori dorite.



          5. Să se potrivească profilului site-ului/firmei

          Dacă logo-ul este pentru un site ce vinde jucării online, fontul şi culorile trebuie alese cu grijă, pentru a nu fi prea serioase. 
          Deşi logo-ul nu trebuie să arate precis care este activitatea firmei ori profilul site-ului, ar fi bine ca prin elementele grafice conţinute, culori şi fonturile folosite să sugereze totuşi aceste aspecte.

          SARCINA DE LUCRU:

          Urmariti si comentati evoluţia logo-ului Pepsi şi "evoluţia" logo-ului Coca Cola

          EXEMPLE DE LOGOURI CELEBRE (ŞI BUNE)
           
           BIBLIOGRAFIE:
          http://justcreativedesign.com/
          http://logooftheday.com/
          http://logopond.com/
          http://logolounge.com/
          http://logodesignerblog.com/