marți, 24 februarie 2015

23.02-27.02.2015

 Tipuri de structuri de date:  Baze de date


M1: RECAPITULARE CUNOSTINTE- notiuni teoretice -20 min

 Suport de curs: Microsoft Access 2007  


M2: RECAPITULARE CUNOSTINTE - aplicatie practica -30 min


Aplicatia nr.1:
O organizație  vinde mai multe tipuri de produse, folosind mai mulți agenți comerciali. 
  • Fiecare produs este identificat printr-un cod. 
Produsul mai are urmatoarele attribute: denumire, unitate de masura, preț.  
  • Fiecare agent de vanzari este identificat  unic printr-un cod al agendului de vanzari.
Agentul de vanzari mai are urmatoarele atribute: luna in care s-a vandut produsul, codul produsului vandut și cantitatea vanduta. 

Baza de date trebuie sa furnizeze urmatoarele informații:
a)     Totalul valoric al vanzarilor pe ultimul semestru: pe persoana și pe tip de produs;
b)     Totalul valoric al vanzarilor pe toate produsele: pe luna și pe persoana;
c)     Diagrama evoluției  in timp a volumului vanzarilor;
d) Diagram evoluției vanzarilor in ultimile 6 luni; diagrama trebuie sa puna in evidența relația procentuala intre fiecare luna și semestru
e)     Diagrama prin care se compara volumul valoric al vanzarilor pe fiecare agend comercial in ultimile 6 luni;
f)      Diagrama prin care se compara volumul valoric al vanzarilor pe fiecare tip de produs, in ultimile 6 luni.
Indicatii:
 TERMEN DE PREDARE: Sfarsitul orei din data de 3.03.2015 in echipa 2 elevi 


Aplicatia nr.2:
In   vederea  vanzarii publicațiilor pe baza de abonament, editurile trimit la oficiile poștale oferta de abonamente cu numele revistei la care se poate face abonament, prețul, periodicitatea apariției, precum și comisionul oferit pentru acest serviciu oficiului poștal. 
Oficiul poștal  inregistreaza  oferta intr-un registru de oferte. In momentul sosirii unui client care solicita abonarea la o anumita publicație se va cauta in registrul de oferte  numele revistei și  daca se poate face abonament, se elaboreaza o chitanța-abonament in doua exemplare. 
Un exemplar este dat clientului, iar cel de-al doilea se inregistreaza in registrul de abonamente. 
La fiecare sfarșit de luna  se va calcula totalul sumelor obținute din abonamente pe baza registrului de abonamente.
Indicație


luni, 16 februarie 2015

16.02-20.02.2015

 Tipuri de structuri de date - FOAIA DE CALCUL


Fişă de lucru Excel
 Sortarea datelor. Filtrarea datelor. Validarea datelor. Diagrame.
nume
prenume
vârsta
localitate
profesie
salariu
Popescu
Andrei
34
Sinaia
vânzător
840
Stan
Stefan
56
Ploieşti
muncitor
700
Iliescu
Alin
31
Azuga
profesor
1200
Rusu
Andrei
44
Bucureşti
profesor
1100
Barbu
Mihai
37
Predeal
şofer
880
Vasile
George
53
Sinaia
profesor
1000
Danciu
Stefan
57
Buşteni
şofer
880
Stoica
Matei
42
Comarnic
taximetrist
1700
Vasilescu
Oana
34
Buzău
pompier
1500
Ionescu
Sorin
21
Comarnic
taximetrist
1600
Barbu
Andrei
28
Bucureşti
şofer
1200
Vasile
Alin
89
Sinaia
pensionar
870
Rusu
Mihai
43
Predeal
contabil
2300
Popescu
Alin
77
Iaşi
pensionar
560
Iliescu
Ionela
19
Predeal
contabil
2600
Danciu
Alin
67
Azuga
pensionar
880



















1)      SORTAREA DATELOR
Date→Sortare

 
Date→Sortare

Se dă următorul tabel, scris în domeniul A18:F34: 
a)       Să se copieze tabelul de 7 ori, în alte 7 foi de calcul din registrul de lucru, în acelaşi domeniu.
b)       Să se redenumească cele 6 foi de calcul rezultate: 1,2,3,4,5,6,7.
c)       Tabelul din foaia de calcul 1, se va sorta în ordinea ascendentă a numelor. Dacă mai multe persoane au acelaşi nume, sortaţi descendent prenumele.
d)       Tabelul din foaia de calcul 2, se va sorta în ordinea ascendentă a prenumelor. Dacă mai multe persoane au acelaşi prenume, sortaţi ascendent numele.
e)       Tabelul din foaia de calcul 3, se va sorta în ordinea descendentă a meseriilor. Dacă mai multe persoane au acelaşi meserie, sortaţi ascendent salariile.
f)        Tabelul din foaia de calcul 4, se va sorta în ordinea descendentă a localităţilor. Dacă mai multe persoane sunt din aceeaşi localitate, sortaţi descendent vârstele acestora.
g)       Tabelul din foaia de calcul 5, se va sorta în ordinea ascendentă a vârstelor.
h)       Tabelul din foaia de calcul 6, se va sorta în ordinea descendentă a salariilor.
i)        Coloraţi diferit cele 7 tabele realizate, precum şi cele 7 foi de calcul redenumite.
Date→Filtru
 
Date→Filtru
2)       FILTRAREA DATELOR
Aplicaţi câte un filtru asupra celor 6 tabele de la exerciţiul 1.
a)       Filtraţi primul tabel, astfel încât să afişaţi numai datele persoanelor cu prenumele „Alin”.
b)       Filtraţi al doilea tabel, astfel încât să afişaţi numai datele persoanelor din Predeal.
c)       Filtraţi al treilea tabel, astfel încât să afişaţi numai datele persoanelor pensionare.
d)       Filtraţi al patrulea tabel, astfel încât să afişaţi numai datele persoanelor cu salariul de 880 de lei.
e)       Filtraţi al cincilea tabel, astfel încât să afişaţi numai datele persoanelor cu numele „Vasile”.
f)        Filtraţi al şaselea tabel, astfel încât să afişaţi numai datele persoanelor de 34 de ani.

Elev
Nota
Ana
9
Sandu
7
Dan
5
Ina
10
Lidia
6
Anda
2
Inserare→Diagrame
 
Inserare→Diagrame
3) DIAGRAME

Oraş
Locuitori
Sinaia
12000
Ploieşti
234000
Slatina
100000
Sibiu
400000
Suceava
340000
Plopeni
11000
a)       Selectaţi numai coloanele nume şi vârsta şi inseraţi o diagramă de tip BARĂ. Titlul diagramei va fi „Vârstele persoanelor” şi se vor afişa etichetele de date din tabel. Diagrama are fundal galben şi bordură continuă, roşie, este umbrită. Legenda se află la stânga, are fundal albastru şi bordură roz.
b)       Selectaţi numai coloanele prenume şi salariu şi inseraţi o diagramă de tip COLOANĂ. Titlul diagramei va fi „Salariile persoanelor” şi se vor afişa etichetele de date din tabel. Diagrama are fundal cu textură şi bordură punctată, maro. Legenda se află jos, are fundal portocaliu.
c)       Se dau tabelele alăturate. Pentru primul tabel, inseraţi o diagramă RADIALĂ, iar pentru al doilea tabel o diagramă INELARĂ. Puneţi titlu fiecărei diagrame şi afişaţi etichetele de date. Fiecare diagramă are câte un fundal cu o imagine (cu o şcoală, respectiv cu un oraş).

Date→Validare date
 
Date→Validare date
4)  VALIDAREA DATELOR
a)       În foaia de calcul 7, selectaţi coloana salariilor de la F19 la F45. Puneţi condiţia ca salariile sa fie numere întregi cuprinse între 600 şi 3000 şi introduceţi mesaje de eroare la alegere. Introduceţi valori în celulele F35, F36, F37. Dacă salariul nu corespunde, va apărea un mesaj de eroare şi nu se va permite introducerea unei valori din afara intervalului.
b)       Selectaţi coloana vârstelor de la C19 la C45. Puneţi condiţia ca vârstele să fie numere întregi cuprinse între 19 şi 99 şi introduceţi mesaje de eroare la alegere. Introduceţi valori în celulele C35, C36, C37. Dacă vârsta nu corespunde, va apărea un mesaj de eroare şi nu se va permite introducerea unei valori din afara intervalului.
 

Portofoliu individual:
1. Listati urrmatoarele aplicatii Aplicatii practice
2. Rezolvati aplicatia extrasa si trimite-ti rezolvarea pe adresa profesorului si sefului de clasa.