luni, 26 octombrie 2015

26.10-30.10.2015 Flux informational

Motto : Daca managerul este „dirijorul”, 
atunci sistemul informational managerial este „partitura”.

ACTIVITATE DE VERIFICARE CUNOSTINTE 10 min
Verificarea subiectelor de teorie anterior predate- PowerPoint 
BAREM DE NOTARE:
  • 1p oficiu
  • 1p stik cu lucrari+lucrari postate pe grupul clasei la termen
  • 1p manual si fise de lucru
  • 1p caiet complet: data, titlul lectiei, schita lectiei, enunt cerinte
  • 3p prezentare Power Point (profesionista, completa, conform cerintelor profesorului)
  • 3p intrebari din teorie
ACTIVITATE APLICATIE PRACTICA  10 min
Studiu de caz- Evidenta stodurilor de materiale:
Analizati si rezolvati studiul de caz (din manual pagina 9) plecand de la schema urmatoare:

ACTIVITATE DE PREDARE-INVATARE CUNOSTINTE 33 min
Materiale didactice:
Suport de curs << descarca>>

Prezentare multimedia: Fluxul informaţional 


Flux informational
Flux  informational reprezintă circuitul informaţiilor în interiorul unei entităţi organizaţionale sau  între mai multe entităţi organizaţionale.
Orice organizaţie(companie, firmă, unitate de învăţământ, unitate sanitară, etc.) este  definită  de o organigramă (gasesti aici modele de organigrame).


Fluxul informational specifică modul în care circulă şi sunt utilizate informaţiile între diverse departamente din cadrul unei organizaţii. 
Fluxul informaţional este realizat pe baza organigramei
Un flux informational bine gândit reduce timpii de întârziere ce pot apare în procesarea unor informaţii şi implicit creşte productivitatea muncii.


Un flux informational robust produce multă valoare adăugată.  Într-o companie de telecomunicaţii, rapiditatea cu care sunt  procesate cererile clienţilor depinde în mare măsură de eficacitatea fluxului informational.

Exemplu de flux informational

Clientul  unei companii adresează prin poştă o reclamaţie scrisă către aceasta.
Odată primită, reclamaţia este luată în evidenţa departamentului care se ocupă de acest aspect.Reclamaţia înregistrată este prezentată factorului decizional. Acesta analizează reclamaţia şi o redirecţionează spre departamentul responsabil cu problema respectivă, ataşând eventuale indicaţii.
Reclamaţia este procesată şi retrimisă la factorul decizional pentru analiză şi aprobare. Soluţia aprobatăeste înregistrată şi transmisă către reclamant.

Reclamaţia împreună cu un alt exemplar al soluţiei sunt arhivate pentru eventuale litigii.
ACTIVITATE TEMA PENTRU STUDIU INDIVIDUAL 2 min

luni, 19 octombrie 2015

19.10.2015

Proiect - echipa 2 membrii, termen predare 25.10.2015 data postarii pe grupul clase
Aplicatii:
1. Crearea unei prezentari pe o structura data utilizand informatii de pe Internet 
 Subiecte propuse:


  1. Data si informatia
  2. Tehnologia informatiei 
  3. Societatea informationala
  4. Sistem informational si sistem informatic
2. Discutati pe grupul clasei despre acest subiect, postati link-uri catre articole de specialitate
Subiect din programa scolara: 
Prezentarea şi  utilizarea informaţiilor - Prezentări profesioniste.

Specialisti IT ne spun...

PowerPoint este însă un instrument deosebit de puternic dacă vei ştii să-l foloseşti. În prezentări publice, oferte de preţ sau de colaborare, prezentări interne în companii, prezentări de concepte noi, modele de business, idei de afaceri, studii de piaţă – folosirea adecvată este un atu veritabil.
PowerPoint nu este un editor de texte; iar pentru a-l folosi creativ şi eficient – PowerPoint nu este nici măcar un instrument de făcut prezentări. 
PowerPoint poate fi un instrument de design dar nu îţi va arăta el cum să-ţi scoţi ideile în evidenţă şi nici nu va crea conţinut.
Şi, ca orice design care se vrea profesionist, treaba începe de la creion şi de pe hârtie. Pe hârtie îţi pui ideile, structura prezentării, elementele de prezentare aşa cum le vezi tu, cercurile, săgeţile, diagramele, sursele. 
Construieşte un scenariu: introducere, poveste, eroul, deznodamântul.
Foloseşte post-it-uri pentru completări, observaţii, idei. Dacă începi lucrând direct din PowerPoint te vei poticni în limitele tehnice pe care le ai. Iar elanul tău creativ se va estompa înainte de a începe treaba. Vei da vina pe PowerPoint cu toate că tu eşti cel nepriceput.
Ţine minte: timpul dedicat în medie unui slide dintr-o prezentare profesionistă este de minim 50 de minute! Un singur slide! Uneori chiar mai mult. Asta include documentare, design, corectare, concept, repetare (dacă vorbim de prezentări publice).
Iată câteva sugestii pe care le-am cules şi folosit în ultimii 6 ani de folosit PowerPoint.
1. Audienţa.
  • Pentru cine faci prezentarea? Este un document intern? O prezentare publică? O ofertă?
  • Cine sunt cei care te vor asculta/citi? Studenţi, investitori, şeful tău, angajaţii tăi?
Vorbeşte pe limba lor. Fii amuzant dacă în faţa ta sunt nişte studenţi. Prezintă-te profesionist în faţa investitorilor, fii flexibil dar precis cu potenţialii clienţi. Nu fii rigid în nici unul dintre cazurile astea. În funcţie de audienţa ta îţi vei alege culorile, fonturile, pozele şi exprimarea din prezentare.
2. Subiectul. Gândeşte-te care este subiectul central al prezentării tale şi de ce contează acesta pentru tine. Pune pasiune în subiectul tău. Pasiunea ta va atrage atenţia altora, mai ales dacă este o prezentare publică. Atenţia altora va genera şi acţiunea acestora. Iar asta contează dacă cei ce te citesc sau ascultă sunt potenţiali clienţi sau investitori.
3. Inspiraţie. Vei găsi cu siguranţă prezentări, inforgrafice sau exemple de design care îţi plac. Pune-le deoparte, inspiră-te din acestea.
4. Culori. De aici pleacă totul. Culorile vor ridica valoarea unui conţinut sau vor agasa audienţa. Culoarea ideilor principale, a titlurilor, a elementelor vizuale, a graficelor. Culorile vor spune despre tine dacă eşti rigid sau dinamic, calculat sau inovator. Alege culorile în funcţie de subiect şi audienţă. Gri+portocaliu te fac profesionist dar deschis la nou. Nuanţele de albastru se folosesc în investiţii. Cu roşu vei vrea să atragi atenţia. Cu galben pe albastru obţii cel mai puternic contrast. 
Foloseşte instrumente on-line precum colourlovers.com saucolorschemedesigner.com.
5. Fonturi. Designerii de fonturi nu-şi storc creierii pentru ca noi să considerăm Arial, Times New Roman sau Tahoma singurele fonturi din lume. Căutând pe google beautiful fonts, elegant fonts sau headline fonts vei descoperi minunata lume typeface. Incearcă Fontin,Bebas sau Delicious şi ai să vezi cum ideile tale capătă personalitate.
6. Structura slideurilor. Orice regulă în acest sens te va limita. Eu încep designul unui slide cu Ctrl+A şi Del. Titlul nu trebuie să fie sus, textul nu trebuie să fie centrat. Dimpotrivă. Poţi renunţa la titluri dacă aglomeraţia este prea mare. Sau îl poţi aşeza în stânga. Recomandabil este să fii consecvent de la un slide la altul. Dar dacă vrei să exprimi creativitate, chiar şi consecvenţa devine opţională.
7. Aşezarea în slide-uri. Este bine să nu ai reguli de structură dar este recomandabil să fii ordonat. Foloseşte alinierile in cadrul aceluiaşi slide dar şi de la un slide la altul. Pentru asta există comanda Arrange prin care poţi alinia obiectele, poţi controla ordinea lor, le poţi distribui sau roti.
8. Foloseşte guides. Guides-urile sunt acele linii orizontale şi verticale care te ajută la alinierea în pagină. Ele sunt foarte importante: activează-le, foloseşte-le şi aliniează elementele din acelaşi slide sau din slide-uri diferite. Dacă titlul tău de pe primul slide este pus la 3,2 cm de marginea din stânga, atunci şi titlul tău de pe ultima pagina trebuie să fie tot acolo. Iar guideline-urile te ajută să faci asta.
2 sfaturi utile:
  • click dreapta pe slide, grid and guides, bifează snap objects to grid, iar la grid settings alege cel mai mic spacing posibil (8 grids per cm, adică 0,125 cm). Asta înseamnă că atunci când vei folosi săgeţile pentru a muta obiectele şi text box-urile, acestea se vor deplasa din 0,125 cm în 0,125 cm.
  • pentru a obţine o fineţe şi mai mare a deplasărilor în slide a obiectelor, ţine apăsat pe ctrl şi foloseşte săgeţile. Vei observa cum poţi controla poziţia obiectelor în detaliu şi vei avea o mai mare flexibilitate în design.
9. Argumentează. Fiecare idee sau statistică de pe slide ar trebui urmată de 3,4 puncte de explicaţie sau argumentare. Bunul simţ ne îndeamnă să nu punem mai mult de o idee principală pe un slide.
10. Aeriseşte. Foloseşte cât mai mult spaţiu alb. Asta înseamnă să nu aglomerezi slideurile. Un slide aglomerat este un slide inutil. Dacă vezi că nu ai loc, fă două slideuri. Trei. Patru. Câte sunt necesare pentru a da o structură aerisită. Nu contează lungimea în slideuri a unei prezentări. Mai ales dacă audienţei îi va lua 15 minute să înţeleagă un slide. Acelaşi slide poate fi împărţit 3 părţi a câte 3 minute.
11. Foloseşte poze de calitate. Fii vizual. Trei sferturi dintre oameni pricep mai bine o idee prin imagini. Vei deveni mult mai expresiv dacă în locul unui adjectiv foloseşti o faţă mirată de om. Nu folosi clipart, diagramele PowerPoint, poze pixelate sau de proastă calitate. Cu puţină răbdare găseşti poze de calitate pe unul dintre multe site-uri de poze free (dintre care eu folosesc flickrdeviantart500pxstockvault). Nu uita să menţionezi sursele pozelor.
Prezentari profesioniste PowerPoint2Prezentari profesioniste PowerPoint-1
Before

                                                                                                                             After
12. Foloseşte pdf pentru proiecte, oferte, documente, ebooks şi orice altceva ce nu presupune prezentări publice. Eu folosesc cute pdf writer pentru conversia pdf.
11. Alte comenzi şi sugestii utile
  • fă graficele în excel şi importă-le în PowerPoint. Pentru un control în delatiu al acestora, foloseşte comanda Ungroup de 2 ori pentru a avea control asupra fiecărui element individual din grafic. Îl colorezi, îl muţi, îl editezi după cum doreşti. Atenţia însă că nu mai poţi modifica datele din grafic.
  • foloseşte zoom: ctrl + rotiţa de la mouse. Vezi obiectele în detaliu.
  • cel puţin 1,25 puncte între rânduri, dar de cele mai multe ori 1,5 este potrivit.
  • încearcă să nu foloseşti margini (borders) la obiecte. Dă o notă de eleganţă şi aerisire a designului.
  • nu te feri să foloseşti alte programe de grafică (Photoshop, Illustrator, Corel) pentru poze sau obiecte mai atrăgătoare pe care să le copiezi apoi în documentul tău.
12. Ce să NU faci în PowerPoint
  • fără clipart, diagrame, poze proaste sau de stock
  • fără bullet points pe cât posibil
  • nu folosi template-uri. Ce rost are să foloseşti antetul pe fiecare slide? Spaţiul e preţios!
  • fără margini la obiecte (borders)
Aşadar, nu este vina PowerPoint dacă prezentarea ta este urâtă. Din moment ce sunt persoane care reuşesc să facă prezentări care vând, care impresionează, care schimbă vieţi şi motivează oameni asta  înseamnă că se poate. 

luni, 12 octombrie 2015

12.10.2015 Analiza informaţiei

Unitatea de invatare: Informatia 
Competente individuale: Utilizează informaţii de pe Internet.
Continuturi tematice: Analiza informaţiei

 Subiecte propuse discutiei:
  1. Data si informatia
  2. Tehnologia informatiei 
  3. Societatea informationala
  4. Sistem informational si sistem informatic
A. Prezentare multimedia-activitate de grup
Durata: 30 min
Modulul I Tema1-material auxiliar-1.ppsx
B. Materiale de invatare - activitate individuala coordonata de profesor
Durata: 15 min


Sisteme informatice
D. Feedback  
Durata: 5 min

luni, 5 octombrie 2015

Restante test initial

1. Descarcati  fisa si pachetele de fisiere pe desktop intr-un folder cu numele Test initial 2015 
2. Rezolvati Subiectul II, Subiectul III pe foaia de test.
3. Rezolvati Subiectul IV punctul 1 , 2, 3, 5.
4.  Postati arhiva folderului cu numele Test initial 2015, la sfarsitul testului, pe grupul clasei.

Corectare test initial

Barem de corectare varianta_02_2014 <<descarca>>
Barem de corectare varianta_03_2014 <<descarca>>
Barem de corectare varianta_05_2014 <<descarca>>
Barem de corectare varianta_13_2013 <<descarca>>
Barem de corectare varianta_10_2013 <<descarca>>
Barem de corectare varianta_10_2012 <<descarca>>
Barem de corectare varianta_01_2012 <<descarca>>