Test initial

Raport 2015-2016

TESTE INITIALE- 
Test initial-XI E

1. Descarcati  fisa si pachetele de fisiere pe desktop intr-un folder cu numele d-voastra: 
2. Rezolvati Subiectul II, Subiectul III pe foia de test.
3. Rezolvati Subiectul IV punctul 1 , 2, 3, 5.
4. Postati Subiectul IV punctul 1, 2, 3, 5. la sfarsitul testului pe grupul clasei.
 
Test initial-XI H

1. Descarcati  fisa si pachetele de fisiere pe desktop intr-un folder cu numele d-voastra: 


2. Rezolvati Subiectul II, Subiectul III pe foia de test.
3. Rezolvati Subiectul IV punctul 1 , 2, 3, 5.
4. Postati Subiectul IV punctul 1, 2, 3, 5. la sfarsitul testului pe grupul clasei.

Raport 2014-2015 
TEST INITIAL-model
TEST DE EVALUARE INITIALĂ


Disciplina Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor
Clasa a XI-a_____
Numele si prenumele elevului:_________________________
Data sustinerii testului:_______________________________

            Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerintelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de puncte.
            Din oficiu se acordă 10 puncte.
            Timpul efectiv de lucru este de 25 minute.


PARTEA I                                                                                                                      (15 puncte)
Încercuiti litera corespunzătoare răspunsului corect.
  1. Alegeţi tipul diagramei din imaginea alăturată.
 

bară
radială
suprafaţă
2.      Care dintre următoarele opţiuni permite efectuarea rapidă a operaţiei de adunare?
Paste Function/Lipire
Copierea cu Autofill/Copiere
AutoSum/Însumare automată
Insert/Inserare, Function/Funcţii, Sum

3.      Care din următoarele reprezintă o referinţă absolută:

$A$5
$A5
A$5
A5


PARTEA II                                                                                                                              (75 puncte)

Subiect I  - Microsoft Access                     40p                                   
1.      (10p) Creati pe desktop un folder cu numele dumneavoastra, iar in folder creati baza de date Access cu numele Situatie_scolara.dbf. care va contine urmatoarele tabele:

2.      (10p) Sa se creeze cele doua tabele si sa se adauge câte trei înregistrări.
3.      (10p) Sa se realizeze o relaţie intre cele doua tabele după câmpul seria
4.      (10p) Sa se creeze o interogare prin care sa se afişeze toţi elevii clasei seria=„11B”

Subiect II – Microsoft Power Point                                                 15p

Deschideti fisierul ex_Power existent in directorul test_initial, aflat pe desktop.
1. (3p) Scrieti pe foaia de examen numele fontului utilizat in titlul din primul diapozitiv (slide), in caseta text situate la mijloc.
2.   (5p) Aplicati la nivelul casetei text, situate in mijlocul primului diapozitiv (slide), un efect de animatie cu o cale de miscare (Motion Paths) spre dreapta.
3.   (5p) Copiati imaginea din cel de-al doilea diapozitiv peste textul din caseta text alaturata si rotiti imaginea din copie cu 900, in sensul invers al acelor de ceasornic (rotate left 900).
4.      (2p) Salvati fisierul ex_Power.ppt modficat in fiserul cu numele dumneavoastra.

Subiect III -     Microsoft Excel                                                                        20p                                    
 Deschideti fisierul ex_Excel existent in directorul test_initial, aflat pe desktop.
1.      (3p) Scrieti pe foaia de examen dimensiunea fontului din celula B2 din foaia de calcul  (sheet) Document de lucru.
2.      (5p) Formatati grupul de celule B2:B5 din foaia de calcul astfel incat inaintea fiecarei valori sa fie afisat simbolul €.
3.      (5p) In celula B10 din foaia de calcul document de lucru introduceti o formula care sa calculeze automat valoarea expresiei alaturate.
4.      (5p) Intre primele doua foi de calcul ale registrului inserati o noua foaie de calcul, denumita NOU.
5.      (2p) Salvati documentul modificat in folderul cu numele dumneavoastra.

CONCLUZII:
Testele initiale au fost notate cu 100 puncte, iar calificativele au fost acordate, dupa calificativele atestatului de competente digitale, astfel:
26-50  puncteMEDIU
51-74 puncteAVANSAT
>75 puncteEXPERIMENTAT

 Avand în vedere că testul initial:
  •  a fost unic pe fiecare nivel de studiu (IX, X, XI, XII);
  •  diferenţa mediilor dintre clase a fost de maxim 10 puncte,
  •  media notelor pe fiecare clasa a fost intre 60-70 puncte,
  •  calificativul fiind in medie avansat,  
propun ca în cursul anului scolar, la disciplina „Tehnologia informatiei si a comunicatiilor” sa fie luate urmatoarele măsuri de remediere a deficienţelor:
1.      suplimentare:
  •  se va lucra suplimentar cu elevii care au obtinut calificativul mediu  si incepator, dupa un program adaptat nevoilor lor. In acest sens s-a programat o ora de consultatii recuperare decalaje, in fiecare zi de marti, saptamana para, intre orele 14:15-15:00;
  • se va elabora un plan de recapitulare individual, ce vizeaza materia anterioara in functie de deficientele inregistrate;
  • se va elabora pachete de teste/aplicatii in functie de nivelul de studiu si nivelul individual al elevului vizand inregistrarea progresului acestora;
  •  testele de evaluare individuale cu subiect unic/aplicatii practice vor fi publicate pe platforma educationala a profesorului http://itfirmadeexercitiu.blogspot.com sau pe platforma INSAM;
  • rezolvarea aplicatiilor practice individuale vor fi publicate periodic de catre elevi  pe platforma educationala www.thinkquest.com in contul personal spre a putea fi evaluate de profesor;
  • rezultatele testelor, precum si analiza evolutiei elevilor, vor fi comunicate individual acestora si parintilor. In acest sens familia va fi contactata si indrumata sa-i sprijine in demersul realizarii planului de recapitulare.
  1. pe parcusul semestrului la orele de curs:
  • vor fi sunt solicitati  mult mai mult pentru a da raspunsuri (oral si la tabla in scris) si vor fi apreciati verbal pentru cel mai mic progres inregistrat;
  •   vor fi  antrenati in lucrul pe perechi, ei facand echipa cu elevi care au calificativul avansat;
  •   se vor diferentia temele pentru acasa, atat in ceea ce priveste cantitatea cat si continutul acestora