marți, 20 noiembrie 2012

Activitatea nr.9



Momentele lectiei:
1.      Moment organizatoric – 2 min

  •  notarea absenţilor
  •  repartizarea elevilor la calculator
  • verificarea resurselor materiale şi de soft necesare desfăşurării lecţiei (tablă, cretă, funcţionarea staţiilor de lucru, funcţionarea sistemului de operare, a softului, mediu Microsoft Office, reţea de calculatoare în bună funcţionare, acces la Internet).
2.      Captarea atentiei – 2 min
ü  anunţarea titlului lectiei, anunţarea obiectivelor urmărite
3.      Formarea echipelor – 2 min
ü  Colectivul clasei este împărţit în patru grupe în funcţie de talentul fiecăruia.
ü  Fiecare grupă primeşte cartonaşul cu numele echipei.
ü  Profesorul formeaza echipele astfel:
·         Nr.total elevi: 30
·         Nr.echipe: 4
·         Nr. membrii in echipa: 5
4.      Derularea activitatiilor – 89 min
Profesorul solicita realizarea unui poster care face reclamă firmei de exercitiu parcurgand succesiv cele doua activitati: Activitatea nr.1 si apoi Activitatea nr.2.

4.1. Activitate pe grupe:
a)      Activitatea nr.1 - 20 min:  Sarcina de lucru este comuna tuturor echipelor:
Cerinta:
ü  Realizati un poster care sa prezinte firma de exercitiu, lipind pe o folie de flipchart  imagini, texte, grafice, etc. decupate din revistele primite.
ü  Discutati cu colegii modalitatea de realizare a posterului, problemele pe care le-ati intampinat in realizarea lui (se urmareste si  diferentierea elevilor pe tipuri de inteligente multiple).
ü  Formulati concluzii, evidentiind necesitatea utilizarii calculatorului si a unui program profesional pentru realizarea unui afis de promovare.


b)     Activitatea nr.2 – 39 min: Sarcina de lucru este trasata in functie de stilul de invatare preponderent al grupei respective, astfel:

·         Grupa: PROMO - Scriitorii –Inteligenţa verbal- lingvistică
Cerinta: Lucrati in echipa de promovare a firmei – Realizati folosind aplicatia Microsoft Word:
ü  un logo pentru firma;
ü  enunturi pentru poster care sa evidentieze profilul firmei, obiectului de activitate, produsele realizate de firma.
ü  motivaţi importanţa realizarii lucrarii si prezentati oral continutul lucrarii.

·         Grupa: DTP- Desingneri-„Inteligenţa spaţială”

Cerinta: Lucrati in echipa de promovare a firme – Realizati folosind aplicatia Microsoft Word/ Publisher
ü  Sigla firmei de exercitiu;
ü  Un afis publicitar pentru firma.
ü  Prezentati oral continutul lucrarii.

·         Grupa: Reporterii -Inteligenţa interpersonală
Cerinta:Sunteţi realizatorii unei emisiuni:
ü  Realizeaza in Microsoft Word,  un chestionar prin care sa adresati câteva întrebări (minim 5) colegilor voştri referitoare la firma de exercitiu, astfel incat sa evidentiati obiectul de activitate al firmei si produsele realizate.
ü  Realizeaza, in Microsoft Word, o reclama si o stire TV/radio care sa promoveze firma de exercitiu.
ü  Prezentati oral continutul lucrarii.
Observatie: Utilizeaza în construirea enunţurilor, termini specifici domeniului propriu de activitate.
·         Grupa: Evaluatorii -„Inteligenţa logico-matematică
Cerinta: Faceti parte din conducerea firmei de exercitiu - evaluati comportamentul si activitatea echipelor formate prin:
ü  Realizarea, in Microsoft Word, a unor grile si a unor bareme de evaluare (funcţie de activitatea trasata, comportamentul, gradul de implicare a membrilor echipei).
ü  Prezentati oral continutul lucrarii.
4.2.Activitate frontală - 5 min
Se prezintă posterul şi argumentele care au stat la baza realizării lui.
Cerinta:
Formulati concluzii privind  realizarea unui afis de promovare raportat la cele doua metode de realizare si la teoria inteligentelor multiple.
Pot fi supuse la vot cele mai reuşite argumentari
5.      Completarea jurnalului de invatare – 4 min (anexa)
6.      Tema pentru acasa – 1 min
ü  Rezolvati sarcina nr.1: cerinta postata pe blog http://it-teacher11.blogspot.com/
ü  Consultati Suportul de curs si aplicatii practice (postat pe blog http://it-teacher11.blogspot.com/)