Momentele lectiei:
1. Moment organizatoric – 2 min
- notarea absenţilor
- repartizarea elevilor la calculator
- verificarea resurselor materiale şi de soft necesare desfăşurării lecţiei (tablă, cretă, funcţionarea staţiilor de lucru, funcţionarea sistemului de operare, a softului, mediu Microsoft Office, reţea de calculatoare în bună funcţionare, acces la Internet).
2. Captarea atentiei – 2 min
ü anunţarea titlului lectiei, anunţarea obiectivelor urmărite
3. Formarea echipelor – 2 min
ü Colectivul
clasei este împărţit în patru grupe în funcţie de talentul fiecăruia.
ü Fiecare
grupă primeşte cartonaşul cu numele echipei.
ü Profesorul
formeaza echipele astfel:
·
Nr.total elevi: 30
·
Nr.echipe: 4
·
Nr. membrii in echipa: 5
4.
Derularea activitatiilor – 89 min
Profesorul
solicita realizarea unui poster care face reclamă firmei de exercitiu
parcurgand succesiv cele doua activitati: Activitatea nr.1 si apoi Activitatea
nr.2.
4.1. Activitate pe
grupe:
a) Activitatea nr.1
- 20 min: Sarcina de lucru este comuna tuturor
echipelor:
Cerinta:
ü
Realizati
un poster care sa prezinte firma de exercitiu, lipind pe o folie de
flipchart imagini, texte, grafice, etc.
decupate din revistele primite.
ü
Discutati
cu colegii modalitatea de realizare a posterului, problemele pe care le-ati
intampinat in realizarea lui (se urmareste
si diferentierea elevilor pe tipuri de
inteligente multiple).
ü
Formulati
concluzii, evidentiind necesitatea utilizarii calculatorului si a unui program
profesional pentru realizarea unui afis de promovare.
b) Activitatea nr.2
– 39 min: Sarcina de
lucru este trasata in functie de stilul de invatare preponderent al grupei
respective, astfel:
·
Grupa: PROMO - Scriitorii –„Inteligenţa
verbal- lingvistică”
Cerinta: Lucrati in echipa de promovare a firmei – Realizati
folosind aplicatia Microsoft Word:
ü un logo pentru firma;
ü enunturi pentru
poster care sa evidentieze profilul firmei, obiectului de activitate, produsele
realizate de firma.
·
Grupa: DTP- Desingneri-„Inteligenţa
spaţială”
Cerinta: Lucrati in echipa de promovare a firme – Realizati
folosind aplicatia Microsoft Word/ Publisher
ü Sigla firmei de
exercitiu;
ü Un afis
publicitar pentru firma.
ü Prezentati oral
continutul lucrarii.
·
Grupa: Reporterii -„Inteligenţa interpersonală”
Cerinta:Sunteţi realizatorii unei emisiuni:
ü Realizeaza in
Microsoft Word, un chestionar prin care
sa adresati câteva întrebări (minim 5) colegilor voştri referitoare la firma de
exercitiu, astfel incat sa evidentiati obiectul de activitate al firmei si
produsele realizate.
ü Realizeaza, in
Microsoft Word, o reclama si o stire TV/radio care sa promoveze firma de
exercitiu.
ü Prezentati oral
continutul lucrarii.
Observatie: Utilizeaza în construirea enunţurilor,
termini specifici domeniului propriu de activitate.
· Grupa:
Evaluatorii -„Inteligenţa logico-matematică”
Cerinta: Faceti parte din conducerea firmei de exercitiu -
evaluati comportamentul si activitatea echipelor formate prin:
ü Realizarea, in Microsoft Word, a unor grile si a unor bareme de evaluare (funcţie de activitatea
trasata, comportamentul, gradul de implicare a membrilor echipei).
ü Prezentati oral
continutul lucrarii.
4.2.Activitate frontală
- 5 min
Se prezintă posterul şi argumentele care au stat la baza realizării lui.
Cerinta:
Formulati concluzii privind realizarea unui afis de promovare raportat la
cele doua metode de realizare si la teoria inteligentelor multiple.
Pot fi supuse la vot cele mai reuşite argumentari
5. Completarea jurnalului de
invatare – 4 min (anexa)
6. Tema pentru acasa – 1 min
ü Consultati Suportul de curs si aplicatii practice (postat pe blog http://it-teacher11.blogspot.com/)