marți, 4 noiembrie 2014

Proiect


Activitatea de învăţare: Analiza sistemului infor­ma­ţional

Competenţa: Caracterizează diferite tipuri de sisteme informatice.

Obiectivul/obiective vizate:
  • Vei fi capabil să analizezi un sistem informaţional
Durata: 120 min

Tipul activităţii: Proiect

Sugestii:  
  • elevii vor lucra in grupe de 2 persoane folosind  fişele de lucru din manual şi/sau calculatorul, tabla, flipchart-ul, surse bibliografice diverse, internetul etc., 

Termen predare: S10 - 2014

Sarcinile de lucru:
Folosind ca surse bibliografice fişele de documentare anterioare, internetul, alte cărţi sau publicaţii privind sistemele informaţionale şi situaţiile concrete ale organizaţiilor în care lucraţi sau studiaţi, vi se cere să îndepliniţi cerinţele enumerate mai jos:
Organizaţi toate aceste realizări sub forma unui proiect care să îndeplinească cerinţele din Ghidul pentru realizarea unui proiect din Anexa 2.
  1. Realizaţi o diagramă în care să fie evidenţiate toate serviciile din cadrul organizaţiei în care lucraţi (în cazul în care nu aveţi un loc de muncă folosiţi ca reper şcoala pe care o urmaţi), grupate pe cele trei sisteme (operaţional, decizional, informaţional).
  2. Identificaţi fluxurile informaţionale care circulă între sistemele organizaţiei studiate.
  3. Enumeraţi tipurile de suport pe care sunt stocate informaţiile vehiculate şi modul lor de transfer de la un sistem la altul.
  4. În funcţie de modul în care sunt prelucrate fluxurile informaţionale, stabiliţi tipul de sistem informaţional din organizaţia analizată.
  5. Realizaţi o listă de verificare pentru principalele calităţi pe care ar trebui să le aibă un sistem informaţional în care să existe o rubrică de observaţii în care să justificaţi îndeplinirea/neîndeplinirea respectivei calităţi.
  6. Evidenţiaţi componente ale sistemului informaţional al organizaţiei studiate, care ar putea fi automatizate.
  7. Realizaţi o listă de inventariere a necesarului pentru fiecare componentă a sistemului informatic pe care urmează să-l realizaţi.
  8. Întocmiţi un tabel cu funcţiile sistemului informaţional care vi se par esenţiale pentru sistemul informatic pe care va trebui să-l construiţi.
  9. Stabiliţi obiectivele principale /derivate care stau la baza introducerii unui sistem informatic în propria organizaţie. 
  10. ANEXA 2. Ghid pentru realizarea unui proiect

    Prezentul ghid descrie exigenţele legate de elaborarea unui proiect, el este realizat cu scopul de a oferi informaţii complete în vederea îndeplinirii criteriilor minimale de valoare şi calitate.
    Ghidul este un document de lucru care se adresează: elevilor, cu informaţii complete privind modul de realizare a părţii scrise a proiectului;

    Formatul proiectului 
    • Proiectul trebuie să cuprindă următoarele părţi:
    1.    PAGINA DE TITLU
    2.    Cuprins
    3.    Lista cu abrevieri (opţional)
    4.    ARGUMENT
    5.    Conţinutul
    6.    Bibliografia
    7.    Anexe
    8.    GLOSAR DE TERMENI (opţional)  
    • Proiectul va fi redactat pe computer pe un format de hârtie A4 portret sau vedere după cum o cere conţinutul, la un rând şi jumătate distanţă, în Times New Roman, mărimea fontului fiind de 12 pt. Paginile vor fi numerotate cu cifre arabe, în partea de jos-centru a fiecărei pagini. Fiecare capitol va fi început pe o nouă pagină, dar nu şi subcapitolele şi subpunctele. Capitolele vor fi numerotate cu numere arabe (1, 2, 3, etc.), la fel şi subcapitolele (1.1, 1.2, 1.3, etc.) şi subpunctele (1.1.1, 1.1.2, sau 1.2.1, 1.2.2, etc). Titlul capitolelor, subcapitolelor şi subpunctelor vor fi scrise în bold cu font mai mare de 12 pt. (titlul capitolelor va fi cules cu majuscule). Este obligatorie folosirea diacriticelor.

    • Pagina de titlu va conţine următoarele informaţii:
    1. numele colegiului (se va folosi şi sigla) cules cu bold şi 20 pt
    2. titlul proiectului ales de elev sau propus de profesor, centrat, cules cu bold şi 26 pt.
    3. nivelul de susţinere (proiect pentru certificare competenţei ……………………)
    4. numele profesorului îndrumător
    5. numele elevului, sau numele elevilor care fac parte din echipa de realizare a proiectului
    6. Localitatea şi anul realizării
    • Cuprinsul va conţine numele capitolelor, subcapitolelor şi subpunctelor, respectiv bibliografia şi anexele, cu indicarea paginaţiei corespunzătoare din text.
    • Lista cu abrevieri va conţine abrevierile des folosite, dacă este cazul.
    • Argumentul. După realizarea lucrării fiecare autor/echipă va concepe un text de 2-2,5 pagini care să descrie modul în care a fost abordată realizarea proiectului de către elev sau echipă cu evidenţierea contribuţiilor personale şi a importanţei lucrării elaborate.
    • Conţinutul portofoliul trebuie să atingă toate sarcinile impuse de către profesor.