Tipuri de structuri de date: Baze de date
M1: RECAPITULARE CUNOSTINTE- notiuni teoretice -20 min
Suport de curs: Microsoft Access 2007
M2: RECAPITULARE CUNOSTINTE - aplicatie practica -30 min
Aplicatia nr.1:
O
organizație vinde mai multe tipuri
de produse, folosind mai mulți agenți comerciali.
- Fiecare produs este identificat printr-un cod.
- Fiecare agent de vanzari este identificat unic printr-un cod al agendului de vanzari.
Baza de date trebuie sa furnizeze urmatoarele
informații:
a) Totalul valoric al vanzarilor pe ultimul
semestru: pe persoana și pe tip de produs;
b) Totalul valoric al vanzarilor pe toate
produsele: pe luna și pe persoana;
c) Diagrama evoluției in timp a volumului vanzarilor;
d) Diagram evoluției vanzarilor in
ultimile 6 luni; diagrama trebuie sa puna in evidența
relația procentuala intre fiecare luna și semestru
e) Diagrama prin care se compara volumul
valoric al vanzarilor pe fiecare agend comercial in ultimile 6 luni;
f) Diagrama prin care se compara volumul
valoric al vanzarilor pe fiecare tip de produs, in ultimile 6 luni.
Indicatii:
TERMEN DE PREDARE: Sfarsitul orei din data de 3.03.2015 in echipa 2 elevi
Indicatii:
TERMEN DE PREDARE: Sfarsitul orei din data de 3.03.2015 in echipa 2 elevi
Aplicatia nr.2:
In vederea vanzarii publicațiilor pe baza de abonament, editurile trimit la oficiile poștale oferta de abonamente cu numele revistei la care se poate face abonament, prețul, periodicitatea apariției, precum și comisionul oferit pentru acest serviciu oficiului poștal.
Oficiul poștal inregistreaza oferta intr-un registru de oferte. In momentul sosirii unui client care solicita abonarea la o anumita publicație se va cauta in registrul de oferte numele revistei și daca se poate face abonament, se elaboreaza o chitanța-abonament in doua exemplare.
Un exemplar este dat clientului, iar cel de-al doilea se inregistreaza in registrul de abonamente.
La fiecare sfarșit de luna se va calcula totalul sumelor obținute din abonamente pe baza registrului de abonamente.
In vederea vanzarii publicațiilor pe baza de abonament, editurile trimit la oficiile poștale oferta de abonamente cu numele revistei la care se poate face abonament, prețul, periodicitatea apariției, precum și comisionul oferit pentru acest serviciu oficiului poștal.
Oficiul poștal inregistreaza oferta intr-un registru de oferte. In momentul sosirii unui client care solicita abonarea la o anumita publicație se va cauta in registrul de oferte numele revistei și daca se poate face abonament, se elaboreaza o chitanța-abonament in doua exemplare.
Un exemplar este dat clientului, iar cel de-al doilea se inregistreaza in registrul de abonamente.
La fiecare sfarșit de luna se va calcula totalul sumelor obținute din abonamente pe baza registrului de abonamente.
Proiectarea
apliției consta in :
-identificarea fluxurilor de prelucrari,
intrarile și ieșirile, legaturile dintre ele. Stabilirea
entitaților cu proprietațile( atributele, tipul și
lungimea lor) și cerințele de validare.
- determinarea legaturilor dintre
entitați. Desenarea schemei conceptuale. Normalizarea.
- proiectarea machetelor pentru culegerea
datelor, pentru vizualizare și editare.
- proiectarea panoului de bord- cum va fi
prezentata aplicația, cum vor fi selectate operațiile specifice
acesteia: meniuri, butoane sau taste funcționale
Ne propunem ca baza de date sa
conțina urmatoarele entitați: EDITURI, CLIENȚI,
REVISTE și CHITANȚE
- EDITURI( cod_editura, nume, adresa)
- REVISTE( cod_editura, cod_revista, nume, preț)
- OFERTE( cod_editura, cod_revista, comision)
- CLIENȚI( cod_client, nume, strada, nr.)
- CHITANȚE( nr_chitanța, data_chitanța, cod_client, cod_revista, l1,l2,l3)
Obs. Pentru simplificare vom face abonamente doar
pe primele trei luni.
Se vor popula tabelele cu date , se fixeaza relațiile
intre tabele și se vor construi formulare de culegere/vizualizare a
datelor.
De exemplu:
Exemplu: formularul pentru introducerea chitanțelor care va trebui sa afișeze și valoarea de achitat in funcție de numarul exemplarelor cumparate in fiecare luna și de prețul revistei vom proceda astfel:
-
Pregatim
datele necesare acestui formular printr-o interogare care sa
conțina toate campurile din tabelele bazei de date; vom introduce
campul calculat suma asociata unei chitanțe ca produs intre
prețul revistei și suma abonamentelor.
Numim aceasta interogare
edituri Query
-
Deschidem
Form Designer și aranjam și aranjam campurile pe
suprafața de lucru.
Proiectarea rapoartelor:
Dintre
situațiile solicitate vom examina o lista a abonamentelor pe reviste
care sa totalizeze numarul de exemplare la nivelul fiecarei
chitanțe și pe luni la nivelul revistei. De asemenea dorim sa ne
calculeze valoarea cuvenita pe fiecare revista și totalul
comisionului.
-
Vom
pregati datele necesare printr-o interogare din tabelele REVISTE, CHITANTE și
CLIENȚI. Se va extrage numele revistei, prețul revistei,
comisionul, numarul chitanței numele clientului și lunile abonate.
-
Vom
pune o grupare a datelor pe reviste și se va insera un camp calculat cu
totalul numeric al revistelor la nivelul chitanței.