marți, 1 noiembrie 2011

Activitatea nr.8:31.10- 4.11


Stimati elevi!
Va rog sa notati in caietele d-voastra cateva notiuni generale despre crearea unui Logo (Sigla) discutate la ora de curs.

  Recunoaşteţi imediat logo-ul Coca-Cola
Vă este străin mărul Apple? 
 
    Sunt ele opere de artă? 
    Nu tocmai, dar cu toate acestea sunt memorabile! 
    Ce face un logo să fie de neuitat?  
    Care sunt principiile creării unui logo atrăgător?
  Cand pornim la drum sa realizam un LOGO, trebuie sa ne intrebam:
Ne reprezinta?
Este uşor de reţinut?
Rămâne în mintea celui care il vede?
    Ce înseamnă de fapt un logo şi în ce fel este un logo diferit de brand?
    Logo-ul reprezintă aşadar elementul grafic folosit pentru identificarea unei firme/produs/website etc. şi, astfel, pentru promovarea imaginii respectivei entităţi.  
    Logo-ul (ori sigla), nu trebuie confundat cu brandul.
    Brand-ul este mult mai mult decât logo-ul. Brandul include logo-ul, dar poate conţine şi un slogan, o prezentare grafică mai complexă etc. În esenţă, brand-ul reprezintă percepţia pe care consumatorul o are despre un produs (fie că e vorba de marca de televizoare, fie că este vorba de o ţară). Dacă nu este încă foarte clar se mai spune şi "imagine", fiind vorba, aşadar, despre modul în care individul se raportează emoţional la respectivul produs.

     PRINCIPII PENTRU REALIZAREA UNUI LOGO
    Cinci principii de bază care, respectate, v-ar aduce un pic mai aproape de realizarea logo-ului interesant.

    1. Să fie simplu
    Un logo simplu este uşor de reţinut şi uşor de recunoscut. Simplitatea se referă atât la structura în sine a logo-ului, dar şi la culorile folosite. Se recomandă un număr de culori cât mai mic (2, 3), iar replicarea logo-ului în alb-negru să-i păstreze frumuseţea şi capacitatea de a capta atenţia.

    2. Să fie memorabil
    Ce înseamnă aceasta? 
    Să fie uşor de recunoscut şi să nu existe dubii asupra apartenenţei acestuia. 
    Dacă vedeţi logo-ul Nike ori McDonald's (vezi mai jos), sigur înţelegeţi imediat despre ce e vorba.
    Un aspect important este acela că fonturile folosite să nu fie dintre cele care vin cu sistemul de operare şi pe care, prin urmare, le foloseşte toată lumea. 
    În cazul unui site, fontul logo-ului trebuie să difere de fontul folosit în textele site-ului, altfel, anulându-se identitatea vizuală a logo-ului. 
    Multe logo-uri, pentru a asigura originalitatea, schimbă structura standard a unei litere ori adaugă o încondeiere pentru a nu fi banale.
    Şi încă un aspect: nu folosiţi simbolul clasic al domeniului pentru care creaţi logo-ul. Dacă aţi observat aproape toate farmaciile au ca logo semnul +, toate cabinetele de stomatologie au un dinte, cele de oftalmologie un ochi, toate saloanele de înfrumuseţare au un chip frumos. Dacă o să creaţi un logo care este prezent la fiecare colţ de stradă, al dv va greu de diferenţiat de altele.
    3. Să reziste timpului
    Aceasta însemnă că logo-ul nu va trebui să fie schimbat foarte des, din diverse motive, fie că acesta reprezintă un eveniment care se epuizează rapid, fie că aspectul logo-ului devine desuet şi retuşări de esenţă se impun de la sine. 
     De pildă logo-ul Coca Cola durează nealterat din 1885, pe când cel al firmei concurente, Pepsi, a suportat mai multe ajustări de-a lungul anilor. 

    4. Să fie versatil

    Versatilitatea se referă, întâi de toate, la scalabilitatea logo-ului; acesta trebuie să poată fi modificat uşor sub aspectul dimensiunii, în aşa fel încât să poată fi pus pe o cană, dar şi pe un zgârie nori. Dacă faceţi un logo pentru propriul site, desigur că această regulă nu stă în picioare, de aceea am şi recomandat mai sus, printre altele, ca soft pentru realizarea unui logo Adobe Photoshop.

    De asemenea, logo-ul ar trebui ca, printat în alb-negru, să poată fi recunoscut. În aceeaşi idee, ar trebui să poată fi pus pe un fundal negru ori alb fără probleme. 
    De asemenea, logo-ul s-ar putea să fie necesar să apară pe faxuri (care sunt non color), fiind necesar ca şi în acest caz să fie uşor de recunoscut.

    Pentru a vă asigura că logo-ul arată bine în alb şi negru, unii designeri sugerează ca logo-ul să fie lucrat iniţial în alb-negru, pentru ca după ce vă convingeţi că acesta este atrăgător astfel, să adăugaţi eventuale culori dorite.



    5. Să se potrivească profilului site-ului/firmei

    Dacă logo-ul este pentru un site ce vinde jucării online, fontul şi culorile trebuie alese cu grijă, pentru a nu fi prea serioase. 
    Deşi logo-ul nu trebuie să arate precis care este activitatea firmei ori profilul site-ului, ar fi bine ca prin elementele grafice conţinute, culori şi fonturile folosite să sugereze totuşi aceste aspecte.

    SARCINA DE LUCRU:

    Urmariti si comentati evoluţia logo-ului Pepsi şi "evoluţia" logo-ului Coca Cola

    EXEMPLE DE LOGOURI CELEBRE (ŞI BUNE)
     
     BIBLIOGRAFIE:
    http://justcreativedesign.com/
    http://logooftheday.com/
    http://logopond.com/
    http://logolounge.com/
    http://logodesignerblog.com/