joi, 24 octombrie 2013

28.10-31.10


Descriptori pentru evaluarea prezentării multimedia
Instrucţiuni
·         Folosiţi această grilă în timp ce lucraţi la prezentare (4>3>2>1)
Disciplina:  TIC
ATENTIE!
Sunt prezentate sursele tuturor informatiilor colectate. Informatiile  provin dintr-o varietate de surse demne de incredere, cum ar fi: manuale,web site-uri, carti de specialitate.

Nu exista greseli de gramatica sau ortografie

4
3
2
1
Conţinut: Scop
Prezentarea mea are o temă care dă o informaţie importantă şi utilă asupra subiectului supus atenţiei.
Toate părţile componente ale prezentării se leagă de temă în totalitate.
Prezentarea mea are o temă. Toate părţile componente ale prezentării dau o informaţie importantă asupra subiectului supus atenţiei.


Prezentarea mea are o temă. Majoritatea părţilor componente ale prezentării dau o informaţie importantă asupra subiectului supus atenţiei, dar unele dintre ele se pot considera în afara subiectului.


Prezentarea mea pare că are o temă, dar multe dintre părţi se pot considera în afara subiectului.


Conţinut: Concluzii
Am sintetizat experienţa personală, precum şi cunoştinţele din investigaţia mea pentru a trage concluzii importante şi relevante, referitoare la temă.
Am sintetizat experienţa personală, precum şi cunoştinţele din investigaţia mea pentru a trage concluzii referitoare la temă.

Am încercat să folosesc cunoştinţele şi investigaţia mea pentru a trage concluzii, dar unele dintre idei nu sunt logice sau nu sunt bazate pe o realitate credibilă.

Rareori am tras concluzii şi acestea nu
sunt logice.

Conţinut: puncte cheie
Mi-am organizat prezentarea în jurul câtorva puncte clare, care să susţină tema şi să sintetizeze atât cele mai importante informaţii pe care le-am descoperit, cât şi concluzii pe care le-am tras.

Mi-am organizat prezentarea în jurul câtorva puncte clare, care să susţină tema.

Am inclus câteva puncte principale în prezentarea mea, dar ele nu sunt complete, din punctul de vedere al informaţiilor cuprinse.

Nu am identificat punctele principale în prezentarea mea.

Multimedia - caracteristici
Am folosit efectiv grafică/ video/ sunet şi alte oportunităţi multimedia pentru a comunica tema şi pentru a creşte interesul. Am luat în considerare legea drepturilor de autor atunci când am folosit oportunităţi multimedia.

Am folosit ceva grafică/ video/ sunet şi alte oportunităţi multimedia pentru a-mi îmbunătăţi şi susţine punctele cheie.

Am folosit grafică/ video/ sunet şi alte oportunităţi multimedia, dar unele dintre acestea distrag atenţia de la punctele cheie.


Nu am folosit grafică/ video/ sunet şi alte oportunităţi multimedia sau acelea pe care le-am folosit distrag atenţia de la punctele cheie.


Creativitate
Prezentarea mea se caracterizează prin trăsături unice, prin care se comunică aspecte şi perspective relevante, într-o manieră neuzuală sau surprinzătoare.
Prezentarea mea comunică aspecte relevante, într-o manieră neuzuală sau surprinzătoare.

Am încercat să comunic
aspecte relevante, într-o manieră neuzuală sau surprinzătoare, dar unele dintre metodele mele, mai degrabă  distrag, decât susţin tema prezentată.

Prezentarea mea este predictibilă.
Organizare
Prezentarea mea începe cu un slide care stârneşte interesul şi curiozitatea în ceea ce priveşte tema; organizează informaţia într-o ordine logică şi lasă audienţa cu o idee importantă despre temă.
Prezentarea mea începe cu o introducere care descrie tema într-un mod interesant; organizează informaţia şi concluzionează cu un sumar referitor la cele mai importante aspecte.


Prezentarea mea are o introducere şi concluzii, dar acestea nu angajează audienţa într-un proces de gândire asupra temei.
Ordinea informaţiilor nu poate ajuta la comunicarea temei.
Prezentarea mea nu are o introducere sau concluzii şi e organizată într-un mod care poate deruta audienţa.
Prezentare orală
Am repetat modul de prezentare. Am vorbit clar şi rar, într-o manieră angajantă. Am demonstrat calm şi încredere în mine, am interacţionat corespunzător cu audienţa şi am rezolvat eficient problemele neaşteptate.
Am repetat modul de prezentare. Am vorbit clar şi rar. Am demonstrat calm şi înţelegere faţă de audienţă.

Aş fi putut repeta modul de prezentare, cu mai mare atenţie. Uneori audienţa şi-a pierdut interesul sau a avut dificultăţi în înţelegerea mea.

Audienţa a avut dificultăţi în urmărirea prezentării şi în ceea ce priveşte înţelegerea mea.
Nu am exersat suficient.

.
Limbajul folosit
Am folosit un limbaj plin de înţeles care să inspire, să antreneze, să informeze şi să convingă.
Am folosit un limbaj interesant care să-i inspire pe alţii.

Cu ajutor, pot folosi un limbaj interesant în comunicare.

Limbajul pe care-l folosesc în comunicare este predictibil şi obişnuit.