Motto : Daca managerul este „dirijorul”,
atunci sistemul
informational managerial este „partitura”.
ACTIVITATE DE VERIFICARE CUNOSTINTE 10 min
Verificarea subiectelor de teorie anterior predate- PowerPoint
BAREM DE NOTARE:
BAREM DE NOTARE:
- 1p oficiu
- 1p stik cu lucrari+lucrari postate pe grupul clasei la termen
- 1p manual si fise de lucru
- 1p caiet complet: data, titlul lectiei, schita lectiei, enunt cerinte
- 3p prezentare Power Point (profesionista, completa, conform cerintelor profesorului)
- 3p intrebari din teorie
ACTIVITATE APLICATIE PRACTICA 10 min
Studiu de caz- Evidenta stodurilor de materiale:
Studiu de caz- Evidenta stodurilor de materiale:
Analizati si rezolvati studiul de caz (din manual pagina 9) plecand de la schema urmatoare:
ACTIVITATE DE PREDARE-INVATARE CUNOSTINTE 33 min
Materiale didactice:
Suport de curs << descarca>>
Prezentare multimedia: Fluxul informaţional
Flux informational
Flux informational reprezintă circuitul informaţiilor în interiorul unei entităţi organizaţionale sau între mai multe entităţi organizaţionale.
Orice organizaţie(companie, firmă, unitate de învăţământ, unitate sanitară, etc.) este definită de o organigramă (gasesti aici modele de organigrame).
Fluxul informational specifică modul în care circulă şi sunt utilizate informaţiile între diverse departamente din cadrul unei organizaţii.
Fluxul informaţional este realizat pe baza organigramei.
Un flux informational bine gândit reduce timpii de întârziere ce pot apare în procesarea unor informaţii şi implicit creşte productivitatea muncii.
Un flux informational robust produce multă valoare adăugată. Într-o companie de telecomunicaţii, rapiditatea cu care sunt procesate cererile clienţilor depinde în mare măsură de eficacitatea fluxului informational.
Exemplu de flux informational
Clientul unei companii adresează prin poştă o reclamaţie scrisă către aceasta.
Odată primită, reclamaţia este luată în evidenţa departamentului care se ocupă de acest aspect.Reclamaţia înregistrată este prezentată factorului decizional. Acesta analizează reclamaţia şi o redirecţionează spre departamentul responsabil cu problema respectivă, ataşând eventuale indicaţii.
Reclamaţia este procesată şi retrimisă la factorul decizional pentru analiză şi aprobare. Soluţia aprobatăeste înregistrată şi transmisă către reclamant.
Reclamaţia împreună cu un alt exemplar al soluţiei sunt arhivate pentru eventuale litigii.
ACTIVITATE TEMA PENTRU STUDIU INDIVIDUAL 2 min